tiistai 14. lokakuuta 2014

Haastattelu

Tänään vastaan blogini lukijan, toisen bloggarin haastatteluun. Kysymykset tulevat New Yorkista, ulkosuomalaiselta Irmalta, joka kirjoittaa ihanaa blogia http://wondersbykaari.com

Huomenta, Cara Leila!

Olen ilolla seurannut blogiasi, oppinut tuntemaan sinua lähemmin sen kautta. Jaat hauskoja kokemuksiasi ja kerrot päiväsi kulusta. Tarjoat meille hauskat hymyhetket tai jopa vahvat naurut. Elämää osaat katsella joka kantilta! Mieleni tekee kuitenkin kysyä sinulta niin paljon lisää. Vastaisitko kysymyksiini?

Mikä blogatessa on se, mikä antaa sinulle takaisin? Palkitsee?

- Kun kirjoitan blogiani, teen sen spontaanisti, intohimosta kirjoittamiseen.
En mieti, mitä kirjoituksestani ajatellaan, ymmärretäänkö mua, tai tykätäänkö tekstistä.
Muuten en pystyisi kirjoittamaan rehellisesti, sydämellä.
Ainoa kriteerini on, että koitan aina kirjoittaa positiivisessa hengessä.
Kirjoittaessani  joskus nauran, joskus liikutun ja joskus jopa itken.
Jos sitten postauksesta tykätään ja kommentoidaan, niin tottakai se saa mut iloiseksi!
Kiitos lukijoille!
Vastakaiku palkitsee aina!

Luetko toisten blogeja?

-Luen moniakin blogeja, aina kun eteeni sattuu joku blogikirjoitus,mutta järjestelmällisesti  vain muutamia, yksinkertaisesti aika ei riitä enempään. Ikävä kyllä.
Tykkään lukea ja tutkailla toisten kirjoitustyyliä ja ihailen ulkoasua ja valokuvia.
Mullahan valokuvat ovat omia puhelinkuvia, eli aikas surkeita.
Joskus heilahtaneitakin.
Kääk!

Seuraatko maailmanmenoa ja politiikkaa?

-Seuraan. Mulla on "pakkomielle" katsoa heti aamulla, herättyäni uutiset tai "oon koko päivän pihalla", jos en tiedä mitä maailmalla on tapahtunut.
Katson myös poliittisia keskusteluja TV: stä ja luen suomalaisen lehden netistä joka ilta.
Saan siitä kuvaa suomalaisesta näkemyksestä maailman tilanteesta, ja pysyn kärryillä suomalaisten julkkisten "eroista ja häista".
Suomeni mukana arkipäivässäni näin.

Minne kauas haluaisit matkustaa?

-Ihan mihin vaan! Matkustelu on parasta elämässä! No, ekaksi ehkä johonkiin paratiisisaarelle..Fidzi saarille, Indonesiaan, Caribialle tai sellasta.
Aaaah!!

Minkälaisesta seurasta nautit, suuresta vai intiimistä?

-Kummastakin.
Oon luonteeltani seurallinen ja vilkas, joten nautin viettää iltaa meluisassa porukassa, missä saa nauraa itsensä kipeeksi.
Mutta kaipaan myös kahdenkeskisiä syvällisiä keskusteluja ystävän kanssa: pohdintaa, ajatusten vaihtoa, kuuntelemista, rohkaisua.

Olet kasvanut luterilaisessa maassa. Kuinka koet nyt toisen uuden kotimaasi uskonnon, katolilaisuuden?

-Kun tulin Italiaan, mulla oli joitain ennakkoluuloja katolilaisuutta kohtaan.
Ajan kanssa, oon kokenut katolilaisuuden rikkaudeksi, koska se on avannut mun silmäni näkeen avarammin kristinuskoa.
Jumalalle me ei olla "katolisia eikä luterilaisia" vaan ihmisiä.
Jumala näkee sydämen.

Onko usko keskeinen elämässäsi?

-On, usko on mulle tärkeä.
Sisäinen rauha elämässä.

Tunnetko, että jotain on jäänyt tekemättä? Minkä haaveesi toivoisit vielä toteutuvan?

-Olisin halunnut opiskella psykologiksi; auttaa vaikeuksissa eläviä lapsia ja nuoria,
mutta en kerinnyt kun innostuin omien lapsien tekoon.
Haaveenani on kirjoittaa kirja, sen toivoisin  vielä joskus toteutuvan.

Oletko kohdannut esteitä elämässäsi, joiden yli et uskonut selviytyväsi? Kuinka olet ne voittanut?

-Olen. Avioeron jälkeen jäin tyhjän päälle. Olin yksin kahden lapsen kanssa, työtön ja sairas.
Selvisin luottamalla ja uskomalla parempaan tulevaisuuteen,
pinnistellen päivän kerrallaan.

Mistä olet itsestäsi ylpeä?

-Pojistani, että kaikesta huolimatta oon kasvattanut kaksi onnellista, toiset huomioonottavaa, tasapainoista nuortamiestä.
Oon kiitollinen heistä.

Mikä on sinun kaunein piirteesi, toisten mielestä?

- Ajattelisin, että fyysisesti silmät,
ja luonteessani rehellinen avoimuus,kyky elää toisten rinnalla.

Kuinka hemmoittelet itseäsi?

- Lähden extempore matkalle merenrannalle; nauttimaan auringosta, merestä ja herkullisista merenelävistä.

Mitä odotat tulevalta?

- En mitään erikoista, että olisin onnellinen niinkuin nyt.
Että lapseni olisivat terveitä ja onnellisia, voisivat täyttää toiveensa ja haaveensa elämässään.

Pelkäätkö mitään?

-Sairauksia ja tutkimuksia,
en haluaisi mennä minkäänlaisiin kontrolleihin.
Pelkään, että jos tutkitaan, niin varmasti löytyy jotain.
Hullu ajatus, mutten voi sille mitään.

Uskotko ennustuksiin ja horoskooppeihin? Onko sinulla kuudetta aistia?

-Joskus nuorena luin viikkolehtien horoskooppeja huvikseni, niihin sen kummemmin uskomatta.
Joissain elämäni isoissa käännöskohdissa oon vaistonnut tilanteen etukäteen, niinkuin mua olisi valmisteltu taivaasta ottamaan muutos vastaan.

Mitä parisuhde sinulle merkitsee?

-Elämäni pohja. Turvasatama.
Takertumatta toiseen, säilyttäen itsenäisyyden.

Päivän sammuttua iltaan, kun kaivaudut Sörtsön kainaloon, mikä tekee sinut onnelliseksi?

- Se että vierelläni on Sörtsö.
Rehellinen, turvallinen mies, jonka läsnäoloon voin luottaa kaikissa elämän tilanteissa.

Oletko tyytyväinen päivääsi?

-Riippuu päivästä. Joskus oon vaan laiska, enkä viitsis tehdä mitään ja kyllästynyt olo.
Yleisesti ottaen kuitenkin herään aamulla tyytyväisenä.
Täällä paistaa usein aurinko niin se saa mut jo iloiseksi.
Nautin kahvin ulkoilmakahvilassa lukien päivän lehden ja siitähän se kiva päivä alkaa.

Eli oletko sinut itsesi kanssa?

-Oon, hyväksyn itseni tällaisena.


Niinkun joku mua viisaampi on sanonut: "Ole oma itsesi, sillä muut ovat jo varattuja."

Toivon, että maltat vastata, terveisin utelias ystäväsi kaari3.

- Kiitos Irma!<3

PS. Kuva bloggausnurkkauksestani.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti